Sila Tinggakan Jejak Di Sini

Sunday, April 25, 2010

Bayi Enam Hari Seberat Bayi Enam Bulan

GAMBAR menunjukkan bayi berusia enam hari tetapi berat seperti bayi enam bulan

DONCASTER, England - Walaupun baru berusia enam hari, seorang bayi lelaki Britain, Harry Crossland memecah rekod Hospital Diraja Doncaster di sini kerana beratnya seperti bayi yang berusia enam bulan, lapor sebuah akhbar semalam.
Anak bongsu daripada lima adik-beradik pasangan Paul Croosland, 51, dan Sharon Needham, 35, itu mencatatkan berat 6.3 kilogram. Bayi itu dilahirkan menerusi pembedahan Caesarean.
Ibu bapa bayi itu yang menetap di Bessacarr di sini juga terpaksa membeli pakaian yang lazimnya dipakai oleh bayi berusia enam bulan untuk anak mereka.
"Kami terperanjat apabila jururawat menyerahkan bayi ini manakala ramai jururawat terkejut kerana mereka tidak percaya bayi besar ini baru dilahirkan. Saya menyangka mereka memberi saya anak orang lain," kata Sharon.
Bayi terberat di Britain ialah Guy Warwick Carr yang lahir di Cumbria pada 1992 dengan berat tujuh kilogram manakala rekod dunia Guinness dipegang Anna Bates dari Kanada pada 1879 yang seberat 10.7 kilogram tetapi meninggal dunia 11 jam selepas dilahirkan. - Agensi
Note: Setiap bayi yang dilahirkan mempunyai ibu. Ibulah yang menanggung beban membawa anak dalam perut selama 9 bulan 10 hari. Dengan susah payah si ibu melahirkan anaknya ... bahkan ada yang melalui caesarean. Tetapi berapa ramaikah anak-anak yang menyayangi ibu dan menyanjungi ibu masing-masing? Belum terlambat untuk kita membuat ibu kita mengalirkan airmata, bukan airmata kesedihan tetapi airmata kegembiraan. Ingatlah ... Syurga di bawah tapak kaki ibu. Jadilah anak-anak yang soleh dan solehah.

No comments:

Post a Comment